Revista de arhitectură Octogon este - ca şi revista de artă contemporană Balkon de la Cluj - o mostră de profesionalism şi un "obiect" estetic gîndit pentru un public mult mai larg decît cel interesat direct. Concepută sub semnul eclectismului "binevoitor, moale", Octogon se vrea de la începuturile sale un manifest (şi un compendiu) postmodern, pentru care vremea catedralelor a trecut şi pentru care reconstrucţia şi reevaluarea integratoare sînt instrumente prime. De remarcat în acest prim număr pe anul 2000 interviul cu celebrul Jean Nouvel, cel care a conceput Institutul Lumii Arabe din Paris în 1987 şi Palatul Congreselor din Tours în 1991, cunoscut prin amestecul de avangardă şi tradiţionalism. Deleuzian în concepţie, Nouvel îşi defineşte o interesantă opoziţie faţă de un alt mare arhitect contemporan,
olandezul Rem Koolhaas, acesta din urmă nietzscheean: "Pentru el, dezvoltarea unui oraş este automată şi generală. Nu acordă nici o atenţie mediului. Eu cred exact invers: ...Meritul unei arhitecturi moderne este acela că poate dezvălui o frumuseţe ascunsă, îmbogăţind-o cu o perspectivă poetică, dînd lucrurilor o valoare mai mare." Dincolo de filozoficale (care surprind, orişicît, într-o revistă de arhitectură) să nu uităm profilul Constantin Ciurea (şi cu el un profil al noului Bucureşti), şi interviul cu Silviana Annichiarico, curatorul colecţiei permanente a Trienalei de la Milano. Interviul este realizat de Cristina Ciser, autoarea unui articol - numit Îngerii oraşului - despre zona de contact dintre cultura publicitară şi arhitectură, interesant şi foarte bine scris. Simona SORA
Revista de arhitectură Octogon este - ca şi revista de artă contemporană Balkon de la Cluj - o mostră de profesionalism şi un "obiect" estetic gîndit pentru un public mult mai larg decît cel interesat direct. Concepută sub semnul eclectismului "binevoitor, moale", O