Recent, la initiativa lui Gidon Kremer, un mare violonist al muzicii contemporane, a fost lansata o inregistrare cu doua lucrari de muzica de camera, putin cunoscute, ale lui Enescu. Kremer, in virsta de 55 de ani, este unul dintre cei mai ferventi sustinatori ai muzicii lui George Enescu. Desi romanul a condus, in anii '30, Filarmonica din New York, el n-a ramas in memoria americanilor decit cu ?Rapsodia romana?. Violonistul Gidon Kremer continua munca de promovare a lui George Enescu, inceputa de celebrul elev al acestuia, dirijorul Yehudi Menuhin. Kremer considera ca Enescu este unul dintre cei mai complecsi compozitori ai secolului trecut: ?Pe masura ce trece timpul, devin din ce in ce mai interesat de adevaratele personalitati ale muzicii, de compozitori care au insemnat cu adevarat ceva. Asa l-am descoperit, acum 10 ani, pe Astor Piazzolla. Iar acum sint fascinat de Enescu?, declara el pentru ?New York Times?
Prima piesa propusa de Kremer, un octet, a fost compusa in 1900. Enescu avea 19 ani cind a compus lucrarea, care contine teme populare romanesti si in care pot fi recunoscute influente din Schubert si Mendelssohn. A doua piesa a fost creata 40 de ani mai tirziu. Comentatorul american descrie compozitia lui Enescu astfel: ?Multe pasaje sint socante. Se simte apasarea celui de-al doilea razboi mondial?. Ambele piese vor fi interpretate anul acesta, in octombrie, la Carnegie Hall. Kremer doreste ca publicul sa descopere in muzica lui Enescu ?senzualitatea, spiritualitate, ingeniozitatea compozitorului?. George Enescu trebuie redescoperit pentru ca este un artist care ?nu te dezamageste niciodata?.
Recent, la initiativa lui Gidon Kremer, un mare violonist al muzicii contemporane, a fost lansata o inregistrare cu doua lucrari de muzica de camera, putin cunoscute, ale lui Enescu. Kremer, in virsta de 55 de ani, este unul dintre cei ma