Dacă ar fi să-mi spun părerea despre promoţia prin intermediul mass-media a festivalului de dans contemporan din aceste ultime zile, n-aş avea probabil nici o părere. Pentru că n-am receptat nici o promoţie sau, cel puţin nici una destul de convingătoare pentru bucureşteanul de rînd, interesat cît de cît de cultură şi de ce se mai întîmplă prin tîrg, fidel stagiunii de teatru şi prezent la premiere sau la festival(uri?) de film. De altfel, majoritatea celor pe care i-am întrebat ce ştiu despre dansul contemporan, oameni care lucrează deja într-un domeniu mai mult sau mai puţin artistic sau de cultură mi-au "listat" repede cîteva nume, printre care şi Florin Fieroiu şi m-au făcut să înţeleg că, noi, românii, sîntem foarte tari în acest domeniu, că am luat premii internaţionale, că "lucrăm" cu marii coregrafi ai lumii, dar că numai "prietenii ştiu de ce!"; ei nu ştiau, oricum! Un amic sculptor, m-a lămurit pe deplin: "Sînt cîţiva foarte buni care s-au mişcat şi repede, mai repede ca noi, artiştii plastici, ha, ha! şi într-o perioadă relativ scurtă au înjghebat un festival destul de bine cotat afară!". Despre cel din acest an nu poate să-şi spună părerea, pentru că n-a avut bani să meargă la spectacole, "anii trecuţi mai primeam şi noi invitaţii pe la Uniune!", dar după ce s-a uitat pe program, cu un ochi sceptic, a afirmat ceva de genul că nu-i pare rău că nu s-a dus, "oricum pare o ediţie mai slabă decît cele trecute!". Totuşi, nici o promoţie mai "consistentă"? "N-au nevoie de o astfel de promoţie. Ei au un public al lor, deja format, specializat etc.", a conchis amicul. E foarte greu pentru cineva care nu e "specializat" şi a frecventat rar spectacole de dans, care nu poate să includă un eveniment complex, cum ar fi un festival, într-o mişcare de o mai mare anvergură, să scrie un text în care să-şi exprime cîteva opinii. Aflîndu-mă în această postură, dau vin