OMV Romania Mineraloel, companie preluata anul trecut de catre Petrom, care administreaza retele de benzinarii aflate sub brandul OMV din Romania, Serbia si Bulgaria, intentioneaza sa ajunga la un numar de 300 de benzinarii in regiune, cu 103 mai multe decat are in prezent.
Investitiile vor fi derulate de catre Petrom, cea mai mare companie romaneasca, si s-ar putea ridica la peste 200 de milioane de euro tinand cont de faptul ca investitia intr-o singura statie poate ajunge si pana la 2 milioane de euro. Petrom a preluat in ianuarie 2006 178 de benzinarii OMV din Bulgaria, Serbia, Muntenegru si Romania intr-o tranzactie de 234 de milioane de euro.
"Pana in anul 2010, reteaua OMV va ajunge la 300 de statii in Bulgaria, Serbia si Romania. In prezent, reteaua este formata din 80 de statii in Bulgaria, 44 in Serbia si 73 in Romania. Pana la sfarsitul anului, vom deschide inca 5 statii in Bulgaria si 13 in Serbia, investitia in fiecare noua benzinarie ridicandu-se la 1,5 - 2 milioane de euro. In Romania, reteaua nu va fi extinsa in aceasta perioada, urmarindu-se in principal dezvoltarea partii de servicii", spune Vlad Seitan, retail manager Romania si marketing manager Romania, Bulgaria, Serbia in cadrul OMV Romania Mineraloel.
Extinderea pe pietele din Bulgaria si Serbia se va face tot sub brandul OMV, cu toate ca retele din aceste tari sa afla sub conducerea Petrom. Motivul care sta la baza acestei decizii este faptul ca majoritatea clientilor din aceste tari sunt deja obisnuiti cu brandul OMV.
"Preluarea retelei OMV din Romania, Bulgaria si Serbia de catre Petrom ii plaseaza pe ambii parteneri intr-o situatie de castig. Pe de o parte, se face un transfer de know-how catre Petrom, iar de cealalta parte Petrom isi poate indeplini obiectivul de a deveni un hub regional", explica Seitan.
Pe piata romaneasca, urmatorul posibil serviciu care va