Finantarea universitatilor si rolul Consiliului Director sunt cele doua capitole ale proiectului legii invatamantului superior dezbatute doua zile de CNR si reprezentantii MECT.
In urma discutiilor, Consiliul National al Rectorilor (CNR) si reprezentantii Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) au ajuns la concluzii comune pe marginea unor capitole ale proiectului. S-a decis ca finantarea sa nu mai fie facuta in raport cu numarul studentilor, cum este acum, ci in raport cu costurile reale. Functiile didactice universitare, de asemenea un subiect discutat, vor fi tot in numar de cinci – preparator, asistent, lector, conferentiar si profesor, dar nu in fiecare universitate. Senatul fiecarei universitati va stabili care posturi didactice sunt necesare in procesul didactic.
"Vor ramane toate cele cinci functii didactice, dar nu peste tot. Noi, la Universitatea Politehnica Bucuresti, de exemplu, avem doctoranzi cu frecventa care pot preda, deci nu vom mai fi atrasi sa avem asistenti universitari. In schimb, alte universitati pot decide sa aiba posturi de asistent universitar. Consiliul Consultativ va fi format din personalitati din diverse domenii reprezentative pentru fiecare universitate. Capitolul autonomie universitara va fi rescris, cu precizarea atributiilor ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Important este ca viitoarea lege sa fie corecta si sa schimbe doar ce trebuie", ne-a declarat dna prof. univ. Ecaterina Andronescu, presedintele CNR.
NOUTATE
» Consiliu Consultativ
Mult disputatul Consiliu Director, ai carui membri ar fi urmat sa fie numiti de ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si care ar fi avut "painea si cutitul in mana" in universitate, a murit inainte de a se naste. In locul acestuia se va infiinta un consiliu consultativ, numarul membrilor si componenta acestuia urmand a fi