Există o discrepanţă uriaşă între gradul de conştientizare a problemelor de securitate şi identificarea de soluţii Conform celui mai recent studiu Deloitte, problemele privind
Există o discrepanţă uriaşă între gradul de conştientizare a problemelor de securitate şi identificarea de soluţii
Conform celui mai recent studiu Deloitte, problemele privind securitatea informaţiei continuă să atragă atenţia directorilor executivi din marile instituţii financiare ale lumii. Cu toate acestea, în mare parte, rezolvarea problemelor este lăsată în seama departamentelor IT.
Mai puţin de două treimi din participanţii la studiul Deloitte, "Securitatea la Nivel Global 2007", deţin o strategie privind securitatea informaţiei. Doar 10% din companiile participante la acest studiu au un director de securitate responsabil de gestionarea problemelor legate de securizarea informaţiei. Rezultatele studiului relevă următorul paradox: există o discrepanţă uriaşă între gradul de conştientizare a problemelor de securitate şi identificarea de soluţii. \
Printre altele, studiul arată că principala cauză a fraudărilor externe continuă să fie factorul uman, reprezentat de angajaţi ai companiei, clienţi, terţi şi parteneri de afaceri.
Rezultatele studiului atrag atenţia asupra paradoxului cu care se confruntă instituţiile financiare în ceea ce priveşte securitatea, participanţii identificând problemele de securitate cu care trebuie să se confrunte, precum şi strategiile necesare în vederea îmbunătăţirii gradului de securitate şi de confidenţialitate. Cu toate acestea, numeroase instituţii financiare nu reuşesc să facă faţă problemelor.
În ceea ce priveşte fraudările, clienţii reprezintă cel mai mare motiv de îngrijorare pentru companii. Studiul Deloitte arată că principalele trei tehnici de fraudare, cele care au fost enunţate de majoritatea participanţilor la