În absenţa măsurătorilor de audienţă, clienţii publicitari puternici evită să-şi promoveze produsele pe staţiile locale. Televiziunile locale, "surorile mici" ale prosperelor televiziuni În absenţa măsurătorilor de audienţă, clienţii publicitari puternici evită să-şi promoveze produsele pe staţiile locale.
Televiziunile locale, "surorile mici" ale prosperelor televiziuni cu acoperire naţională, sunt neatractive pentru clienţii publicitari. Au cifre de afaceri mici, profituri pe măsură şi nu-şi permit să investească în programe.
Cifrele de afaceri ale anului 2006, publicate de Ministerul de Finanţe, arată că televiziunile locale o duc mult mai prost decât companiile care operează posturi-gigant ca Pro TV, Antena 1, Prima TV. Dacă Pro TV SA a avut o cifră de afaceri de aproximativ 118,3 milioane de euro (calculată la cursul de 3,52 lei pentru un euro), fiind liderul pieţei TV, societatea "Deşteptarea", care deţine TV Bacău şi care îl are pe Dumitru Sechelariu ca acţionar principal, a avut o cifră de afaceri de aproape 2,9 milioane euro, cea mai mare dintre companiile care deţin licenţe pentru televiziunile locale. Profitul net obţinut de societatea din Bacău a fost de aproape 80.000 de euro.
TV Bacău face echipă cu Prima TV
Postul de televiziune aflat în proprietatea fostului primar al Bacăului are acoperire în oraş şi la periferia acestuia şi este afiliat la Prima TV. Narcisa Fecioru, manager general al trustului media "Deşteptarea", spune că, prin avizele de retransmisie pe care le are televiziunea cu societăţile de cablu, Prima TV se poate recepţiona doar pe frecvenţa TV Bacău.
Această "împrietenire" cu Prima TV se pare că îi prinde bine postului întrucât, deşi transmite program propriu în intervalele orare 7,30-9 şi 16,30-19, de luni până vineri (şi în weekend, în alte intervale), canalul are cea mai mare cifră de afaceri dintre