În Occident, pe fondul saturării pieţei, marile centre comerciale au apelat cu succes la această soluţie. Piaţa de retail autohtonă îşi va intensifica ritmul de dezvoltare în următorii În Occident, pe fondul saturării pieţei, marile centre comerciale au apelat cu succes la această soluţie.
Piaţa de retail autohtonă îşi va intensifica ritmul de dezvoltare în următorii trei ani, stocul total de centre comerciale urmând să se tripleze. Consultanţii în domeniu atrag însă atenţia asupra riscului de saturare a pieţei, situaţie în care trebuie găsite soluţii în vederea optimizării costurilor şi veniturilor.
Dacă peste graniţă marii retaileri utilizează cu succes platformele virtuale pentru vânzarea produselor, în România, achiziţiile cu plata on-line se situează încă la un nivel destul de scăzut. Cel mai la îndemână ar fi dezvoltarea site-urilor de internet, cu posibilitatea achiziţionării de produse. "În condiţiile în care clienţii vor petrece tot mai puţin timp prin magazine, retailerii trebuie să găsească soluţii pentru a-şi optimiza veniturile. Una dintre acestea este dezvoltarea canalelor virtuale de vânzare", a declarat Linda Vasilescu, senior consultant în cadrul companiei AT Kearney.
Această soluţie este pusă în practică cu succes de marile lanţuri internaţionale, Tesco având numai la nivelul anului 2004 vânzări on-line în valoare de 830 milioane de euro.
Mallul, vedeta dezvoltărilor viitoare
Până la implementarea acestor soluţii care să ducă şi la evitarea aglomerării din marile centre comerciale, piaţa îşi continuă expansiunea. Potrivit reprezentanţilor companiei Colliers International, până în 2010, proiectele anunţate vor tripla stocul actual de centre comerciale, ce ajunge în prezent la peste 300.000 de metri pătraţi. Tipul de centre care va cunoaşte o dezvoltare semnificativă va fi mallul, însă piaţa va absorbi şi alte tipur