O întîmplare neobişnuită a tulburat de curînd viaţa scenei - a unei scene, mai exact, şi anume a Teatrului Naţional din Bucureşti -, pusă pe neaşteptate faţă în faţă cu scena vieţii: la premiera oficială (adică premiera "cu criticii") a spectacolului Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal de Matei Vişniec, în regia lui Florin Fătulescu, la finalul salutat de spectatori prin ridicare în picioare (cum este, mai nou, obiceiul pe plaiurile dîmboviţene), prin aplauze (cum este, dintotdeauna, obiceiul peste tot) şi prin ovaţii (cum... mă rog...), cineva din sală a strigat "Ruşine!", adăugînd "Aţi jucat prost!". La auzul strigătului, Claudiu Bleonţ, interpretul rolului principal, s-a desprins dintre colegii săi şi, ducîndu-se (era să zic "glonţ", însă ca să evit posibilul calambur spun "drept") la spectatorul în chestiune, l-a invitat pe scenă, sugerîndu-i să debiteze el însuşi un monolog. Invitatul, care s-a dovedit a fi Răzvan Penescu, creatorul popularului portal liternet.ro, a promis că se va pregăti în acest sens; în concluzie, actorul a opinat că, totuşi, întrucît nu mai trăim în comunism, părerile sînt libere, după cum e şi exprimarea lor. Totul se putea opri aici. Dar, pentru că trăim în România, nu s-a oprit aici. Ce are a face geografia? În primul rînd, gazetarul român, indiferent ce tip de publicaţie onorează cu semnătura, nu prea ştie despre ce (să) scrie, aşa că vînează cu disperare "evenimentul", fie acesta un atentat cu bombă în Irak ori o purcea călcată de tren la Mizil (la drept vorbind, purceaua îl interesează, personal, mai tare, dar cum globalizarea vine peste noi, trebuie din cînd în cînd să se mai ocupe şi de Irak); în al doilea rînd, nu-i mai puţin adevărat, o astfel de manifestare, la un spectacol românesc, e rarisim lucru. În zilele următoare, Observatorul cultural şi-a deschis preageneroasele-i pagini unei ample reflectări a înt