Tablourile lui Ion Musceleanu se vand la licitatii tot mai des la pachet: in fiecare luna cate doua lucrari din care cel putin una este un personaj feminin. Fata cu mandolina si un Peisaj de iarna in luna februarie. Curte la tara si Fata in alb pe canapea in octombrie 2007, Balerina si un Vas cu flori in septembrie, o Natura moarta si un Nud in vara anului trecut. Personajele feminine, delicate, senzuale, fermecatoare sunt caracteristice pentru Ion Musceleanu, Nea Ionica pentru apropiati.
Istoricul de arta Petre Oprea ne scrie deschis ca nu era "deloc" un afemeiat, "cum incercau unii la vremea aceea sa-l denigreze, ci un zelos degustator al unei ambiante 'dolce vita', din care era de neconceput lipsa farmecului feminin". Dar in aceelasi text memorialistic ne sunt relatate intalniri amoroase ale lui Nea Ionica si pasiunea curtenitoare pentru modele.
In catalogul vanzarilor de anul trecut de la Casa Alis exista doua pagini dedicate nudurilor, uleiuri mesterite de Nicolae Enea, Vermont, Arnold, Isachie Popescu, Traian Bradean, Catul Bogdan, Ipolit Strambu, Anatol Vulpe, Dem Iordache. In centrul paginilor este si o pictura a lui Musceleanu, care reprezinta insa o tanara imbracata, Fata in alb pe canapea. A fost o lucrare datata 1989, care aproape si-a dublat pretul, dela 5.000 la 9.000 de lei.
Tabloul lui Nea Ionica se remarca usor. Tusa si coloritul sunt inconfundabile. Om de atelier si protejat al lui H.H. Catargi (pentru care gatea o reteta de campanie, de popota - ciorba de fasole cu carnati rumeniti direct pe flacara), Musceleanu a fost de tanar un pictor de biserici fascinat de impresionisti. Modelele sale au fost Cezanne, Bonnard, Matisse, Renoir. La finele anilor '50, a renuntat la pictura murala si s-a dedicat sevaletului si atelierului. A avut o prima expozitie in '57, care a insemnat un inceput promitator. Avea peste 50 de ani, si conside