Franta ramane singura piata sigura de dezvoltare pentru benzinariile Rompetrol, in afara Romaniei, in conditiile in care planurile de extindere in Ucraina si Serbia sunt deocamdata blocate de costurile mari de achizitie a activelor, respectiv de situatia politica instabila.
In urmatorii trei ani, investitiile in extinderea retelei de benzinarii din Franta ar putea ajunge la aproximativ 115 mil. euro, principala tinta fiind achizitia de benzinarii localizate pe autostrada. Rompetrol este prezent pe piata franceza de la inceputul anului 2006 cand a preluat cel mai mare distribuitor independent de produse petroliere, Dyneff.
"In Franta, vom incerca in urmatorii trei ani sa modernizam cele 30 de statii proprii pe care le vom opera sub brandul Rompetrol. Investitia se ridica la aproximativ 0,5 mil. euro pe fiecare unitate. Restul de 200 de statii care sunt in sistem franciza le vom pastra asa cum sunt. Nu intentionam sa mai crestem anul acesta pe numarul de francize", spune Eric Kish, vicepresedinte senor al diviziei de retail din cadrul grupului Rompetrol.
Grupul va participa si la toate licitatiile de reinnoire a licentelor pentru benzinariile localizate pe autostrazile franceze. Reprezentantul Rompetrol spune ca in urmatorii trei ani vor avea loc 100 de astfel de licitatii.
"Speram sa castigam cel putin 20% din aceste licitatii. Investitia intr-o benzinarie localizata pe autostrada se ridica la aproximativ 5 mil. euro", spune Kish, ceea ce inseamna ca investitia totala in Franta s-ar putea ridica la aproximativ 115 mil. euro.
In prezent, Rompetrol are doua benzinarii localizate pe autostrazile franceze, deschise in luna mai a anului trecut.
Afacerile dezvoltate pe piata franceza vor ajunge anul acesta la 3,7 mld. dolari, potrivit presedintelui Rompetrol, Dinu Patriciu, in comparatie cu nivelul de 3 miliarde de dolari raportat in 2007