În primele cinci luni, volumul brut de publicitate pentru aparatele de folosinţă îndelungată a atins 27,9 milioane de euro Creşterea puterii de cumpărare a populaţiei şi dezvoltarea
În primele cinci luni, volumul brut de publicitate pentru aparatele de folosinţă îndelungată a atins 27,9 milioane de euro
Creşterea puterii de cumpărare a populaţiei şi dezvoltarea marilor reţele de retail au dus la majorarea bugetelor de promovare pentru aparatele electrocasnice şi electronice.
Nu trece o zi în care o reclamă pentru o marcă de televizor sau maşină de spălat să nu "lovească" publicul, în ciuda reculului de vânzări înregistrat în ultimii doi ani de marii comercianţi. Majoritatea campaniilor de comunicare pentru aceste produse mizează pe argumentul preţurilor (cel mai mic preţ!) şi mai puţin pe forţa brandurilor. "Războiul preţurilor" se reflectă direct şi în volumele de publicitate cheltuite mai ales de principalii retaileri.
Publicitatea pe radio a crescut cu 70%
În primele cinci luni ale acestui an, au fost difuzate 19.696 reclame pe tv, radio şi presă pentru produsele electrocasnice şi electronice, cu 17% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform monitorizărilor Alfa Cont (pe tarifele-listă), volumul brut de publicitate se ridică la 27,9 milioane de euro, cu 20% mai mult decât în primele cinci luni ale anului 2007. Volumul net, adică banii cheltuiţi "efectiv" pe tv, presă şi radio, este estimat la 12 milioane de euro. Perioada în care se derulează cele mai multe campanii de promovare se înregistrează în preajma sărbătorilor de Paşte.
Grosul promovării mărcilor de electrocasnice şi electronice se duce pe televiziuni. Este suportul care asigură mesajelor axate pe ofertele de preţuri cel mai mare impact la public. În cinci luni, românii "au fost bombardaţi" de 10.255 de reclame tv pentru aparatele electroca