Operatorii îşi reduc capacitatea şi majorează preţurile pentru a atenua impactul creşterii inflaţiei şi preţurilor la combustibili Deşi consumatorii împovăraţi de scumpiri nu par
Operatorii îşi reduc capacitatea şi majorează preţurile pentru a atenua impactul creşterii inflaţiei şi preţurilor la combustibili
Deşi consumatorii împovăraţi de scumpiri nu par să renunţe la vacanţe, industria turismului se pregăteşte deja pentru consecinţele încetinirii economiei globale.
Subsidiara britanică a celui mai mare operator de turism european, TUI Travel, a raportat ieri o creştere a profiturilor sale, dar a spus că-şi va reduce capacitatea cu o cincime în Marea Britanie, din cauza perspectivelor economice sumbre.
Directorul executiv Peter Long a spus că pentru iarna 2008-2009, oferta TUI se va micşora cu 21% în Regat, în timp ce biletele pentru vacanţa de vară vor scădea cu 15% în Marea Britanie şi cu 6% în Germania.
"Nu există semne care să sugereze că cererea scade, dar continuăm să ne pregătim compania să facă faţă consecinţelor climatului economic actual", a spus Long, citat de "Financial Times". Totodată, TUI Travel a spus că preţul unei vacanţe în Marea Britanie se va majora în medie cu 6% în 2009 şi cu 2-4% pe alte pieţe importante.
Europenii profită de aprecierea monedei
Al doilea mare operator de turism din Europa, Thomas Cook, spune că destinaţiile din afara Europei devin mai atractive, pentru că europenii profită de o monedă europeană mult apreciată în raport cu alte valute. Astfel, rezervările pe sezonul de iarnă pentru Turcia au crescut cu 13%, iar pentru Egipt, cu 20%.
Directorul executiv al grupului, Manny Fontenla-Novoa, spune că se vede deja că turiştii nu mai călătoresc la discreţie petrecându-şi weekendurile la Barcelona, Paris sau Madrid, ceea ce se reflectă în performanţele slabe ale operatorilor aerie