Piaţa autohtonă de publicitate s-a majorat în 2007 cu 32% faţă de anul precedent, ajungând la încasări nete de 486 milioane de euro Mai bine de trei sferturi din totalul bugetelor din
Piaţa autohtonă de publicitate s-a majorat în 2007 cu 32% faţă de anul precedent, ajungând la încasări nete de 486 milioane de euro
Mai bine de trei sferturi din totalul bugetelor din publicitate se împart între televiziune şi presa scrisă. Cel mai spectaculos salt a fost înregistrat de internet: 50%.
Canalele de comunicare au fost luate cu asalt în anul 2007. Potrivit raportului "Media Fact Book" 2008, realizat de agenţia de Initiative Media, clienţii publicitari au cheltuit aproximativ 486 milioane de euro pe toate canalele de comunicare.
Ca în fiecare an, supremaţia televiziunii nu a putut fi doborâtă. Posturile tv au atras un volum net de 310 milioane de euro, sumă ce reprezintă 65% din bugetul total de publicitate. Această situaţie este caracteristică pieţelor de publicitate din Europa de Est, în timp ce în ţările vestice cotele de piaţă sunt mult mai echilibrate.
În România, advertiserii îşi concentrează mare parte a bugetelor pe televiziune deoarece tarifele sunt mult mai accesibile, iar posturile tv acoperă audienţe mai mari decât celelalte suporturi media.
Publicaţiile rămân pe locul doi în ceea ce priveşte încasările nete din advertising. Bugetele alocate tipăriturilor au fost de 79 milioane de euro, cu opt milioane mai mult faţă de 2006. Cu toate acestea, cota de piaţă a presei scrise a scăzut cu două procente.
Outdoorul digital ia avânt
Internetul a înregistrat cea mai rapidă creştere. Raportul Initiative Media preconizează că publicitatea online a evoluat, în 2007, cu aproximativ 50% faţă de anul precedent.
Bugetul atras de mediul online a fost estimat la nouă milioane de euro. Este dificil de făcut estimări conc