In timp ce GM si Chrysler isi continua discutiile privind fuziunea Renault-Nissan privind din departare, al doilea mare producator auto american, Ford, ramane la fel de retras ca intotdeauna.
In conditiile in care industria auto americana inregistreaza o scadere rapida, General Motors si Chrysler continua sa lucreze la un acord care ar putea salva ambele companii aflate in impas, scrie CNN Money.
Ford, intre timp, sta departe de toata agitatia, crezand probabil ca dispune de suficiente resurse pentru a supravietui acestei perioade de declin.
Atitudinea Ford nu se datoreaza unei lipsei de oportunitati. Compania a fost curtata de celelalte doua companii din Detroit in vara. Conform unei surse, presedintele GM, Rick Wagoner l-a contactat pe presedintele executiv al Ford, Bill Ford, in legatura cu o fuziune. Ford a ascultat politicos propunerea lui Wagoner, insa l-a refuzat mai apoi.
Presedintele si CEO-ul Chrysler Bob Nardelli l-a contactat si el pe Bill Ford cu privire la o posibila unire a fortelor, de aceasta data intr-o fuziune in trei care ar fi inclus GM. Sesizand disperare in propunerea lui Nardelli, Ford a spus nu din nou. Factorul pe care se bazeaza determinarea lui Bill Ford de a pastra independenta companiei, in afara de dorinta de a pastra controlul asupra companiei familiei sale, este bilantul solid al companiei.
La sfarsitul celui de-al doilea trimestru, Ford dispunea de lichiditati in valoare de 26,8 miliarde de dolari, probabil suficiente pentru a-si finanta operatiunile pana in 2010. Ford dispune de asemenea de unele active de vanzare in cadrul Volvo si participatiei de 33,9% din cadrul Mazda, presupunand ca producatorul auto va gasi cumparatori cu suficiente lichiditati sau un rating de credit suficient de mare pentru a incheia o tranzactie. Ford se asteapta in acelasi timp sa primeasca o parte din creditele in valo