Academia de Studii Economice face recurs pentru un examen de doctorat pierdut. Reprezentanţii celei mai prestigioase şcoli de economie din România se încurcă în declaraţii privind corectitudinea unui examen de doctorat organizat în septembrie 2008. Rectorul ASE, Ioan Roşca, a declarat ieri că va contesta prin recurs decizia Tribunalului Bucureşti prin care s-a hotărât anularea examenului de admitere la doctorat în marketing.
Decizia rectorului vine după ce instanţa a dat câştig de cauză unei candidate la doctorat, Mara Popescu, care a arătat că examenul s-a făcut cu încălcarea metodologiei în vigoare.
Decanul recunoaşte că nu a respectat regulile
Valerică Olteanu, decanul Facultăţii de Marketing şi preşedintele comisiei de examinare de la doctorat, recunoaşte că subiectele primite de candidaţi nu au fost trase la sorţi, aşa cum prevedea metodologia.
„Membrii comisiei au hotărât ca admiterea să aibă loc pe bază de subiect unic, iar candidaţilor li s-a comunicat, atunci când au intrat în sala de examen, că vor da un subiect unic despre ce vor să cerceteze”, arată Olteanu. El mai spune că subiectul se referea la direcţiile de cercetare în domeniul marketing şi era menit să testeze aptitudinile studenţilor pentru cercetare.
Media finală, dată de Şcoala Doctorală
Decanul susţine că fiecare dintre profesorii din comisie a dat o notă, iar media acestora a fost trimisă către comisia de la Şcoala Doctorală din ASE, care are ultimul cuvânt de spus în privinţa candidaţilor. În timp ce decanul spune că nu a ştiut câte locuri sunt pentru doctorat, preşedintele Şcolii Doctorale, Ion Stancu, îl contrazice şi spune că acestea au fost afişate pe site-ul instituţiei.
„Nota finală a unui candidat reprezintă o medie între nota de la examen şi nota de la licenţă. Iar hotărârea