Dariusz Milek si-a cladit imperiul de incaltaminte low-cost incepand modest, in pietele in aer liber din Polonia, scrie Financial Times.
Declinul economic mondial "ofileste" multe afaceri, insa Dariusz Milek, regele pantofilor low-cost din Polonia, nu vede decat oportunitati pe viitor pentru compania sa NG2.
"Oamenii isi dramuiesc cu grija banii. In mod paradoxal, acest lucru este benefic pentru noi", spune Milek, anticipand ca profiturile din acest an ale firmei sale nu vor fi afectate de criza.
Increderea lui Milek deriva din faptul ca a facut avere din posibilitatea de a vinde incaltaminte la preturi reduse prin intermediul a 585 de magazine din Polonia si 29 din Cehia. Lantul ar putea deveni din ce in ce mai atragator pe timp de recesiune, in conditiile in care polonezii si cehii isi dramuiesc banii. Convingerea ca acestia vor dori in continuare incaltaminte ieftina l-a determinat pe Milek sa planuiasca inca 132 de magazine cu discount in acest an.
Annie Krasinska, analist in cadrul Wood & Co., o companie de brokeraj din Praga, crede ca increderea lui Milek este bine fondata. "Oamenii nu se vor opri din a face cumparaturi, ci vor fi pur si simplu mai atenti unde-si fac cumparaturile", spune aceasta. "Magazinele scumpe sunt cele care au de suferit".
Milek, absolvent al unei scoli de minerit, a facut progrese foarte mari din 1991 cand vindea bunuri intr-o piata in aer liber din orasul Lubin. Acest lucru se intampla in primii ani de dupa caderea comunismului in 1989. In absenta lanturilor de retail, au aparut bazaruri in intreaga tara pentru polonezii dorinici de bunuri de consum occidentale, un teren fertil pentru noii capitalisti ai Poloniei.
Pregatirea de ciclist de performanta i-a folosit foarte mult lui Milek. Obisnuit sa observe miscarile competitorilor din jurul lui, Milek a observat rapid ca unui negustor ii me