A intrat in business la 20 de ani. Acum, pe cartea sa de vizita scrie "Chairman of the Board", intr-un grup de firme cu afaceri de peste 150 mil. euro, 1.000 de camioane si cateva mii de angajati.
Anul 2009 nu a fost insa usor pentru cel mai mare transportator roman. Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, povesteste intru-una dintre putinele sale iesiri in presa cum a restructurat compania, dupa ce anul 2009 a inceput in scadere pentru grupul "nascut" in judetul Hunedoara, dar care acum isi are sediul central la Timisoara.
"Noi facem bine. Si vom face si mai bine." Alin Popa are un zambet multumit. E intr-o zi de marti, la inceputul lui octombrie 2009. Au trecut 18 ani de cand a parasit slujba pe care o avea pentru a intra pe cont propriu in afaceri. Nu mai e implicat de ceva timp in operatiunile de zi cu zi ale companiei. Mai precis de vreun an si mai bine, de cand a decis ca metoda de conducere antreprenoriala e deja insuficienta pentru dimensiunea la care ajunsese compania. A angajat atunci un board de directori cu experienta in multinationale si le-a cerut sa eficientizeze firma.
A durut putin si au fost si decizii atipice. Insa EBITDA din 2009 a crescut fata de 2008, desi veniturile ar putea fi in scadere. Dar Alin Popa e in continuare presedinte al unei companii evaluate, la nivelul anului 2009, la 62 de milioane de euro.
Primul contract important, cu gigantul Coca-Cola
"Afacerea asta a ajuns unde a ajuns datorita antreprenorului", povesteste Florin Gontariu, unul dintre "doctorii" pe care Alin Popa i-a adus in companie din 2008 pentru a trece de la conducerea antreprenoriala la o echipa de manageri profesionisti. Florin Gontariu venea din Coca-Cola, via Heineken, via Numico (Milupa), si a intrat in companie in martie 2008. Stie istoria Edy in special din povestirile sporadice ale lui Alin Popa, cu care e prieten vechi, dar ac