Bancherii sustin ca si-ar putea asuma un termen de raspuns doar din momentul in care clientul depune toate documentele necesare.
Comunitatea bancara sustine ca institutiile de credit nu se pot angaja sa raspunda in cel mult 30 de zile la solicitarea de credit depusa de un client, ci si-ar putea asuma doar termenul scurs de la transmiterea de catre solicitant a tuturor documentelor solicitate de banca.
Asta-vara premierul demis Emil Boc a lansat initiativa stabilirii printr-un act normativ a obligatiei bancilor de a da un raspuns unei cereri de credit in termen de 30 de zile, insa in urma discutiilor care au urmat intre Ministerul Finantelor si reprezentantii Asociatiei Romane a Bancilor a rezultat ca un asemenea angajament depinde si de multe conditii independente de banca.
Bancherii sustin ca atat timp cat un client nu aduce intreaga documentatie necesara constituirii dosarului de credit, nu poate incepe socotirea duratei in care cererea de finantare este procesata.
In acelasi timp, unii bancheri admit ca mai ales in cazul clientilor de tip IMM inca sunt numeroase cazurile in care nu le sunt prezentate in mod clar si de la bun inceput toate documentele necesare. Un rol il joaca si actuala conjunctura economica, banca solicitand pe parcursul evaluarii acte suplimentare care sa arate o imagine cat mai fidela a situatiei financiare a solicitantului. Aceeasi situatie este valabila si in cazul creditelor solicitate de clienti persoane fizice, mai ales la creditele ipotecare, iar situatia se complica in conditiile in care unele banci continua sa-si ajusteze procedurile si sistemele de avizare a dosarelor de credit.
Cert este ca pot trece si sase luni de zile pana la aprobarea unei solicitari de credit. Criza a accentuat aceasta problema, pentru ca departamentele de management al riscului au inasprit procedurile de verificare a solicita