Mai mulţi patroni ai companiilor de taxi au solicitat aprobarea micşorării tarifelor pentru că nu mai au clienţi. Reprezentanţii primăriei spun că un tarif redus i-ar face pe taximetrişti să-şi măsluiască aparatele de taxat şi să-i ducă de nas pe clienţii atraşi de preţurile mai mici.
Paradoxal, deşi preţul carburanţilor s-a mărit, patronii companiilor de taxi vor să scadă tariful pe motiv că nu mai au clienţi. Pentru a face această modificare, însă, au nevoie de acordul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB). Potrivit legii, tarifele trebuie să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente.
Pentru că municipalitatea nu a stabilit un tarif minim, ci doar unul maxim (de 3.5 lei pe kilometru), reprezentanţii primăriei calculează, pentru fiecare firmă în parte, „tariful de ruinare“.
„Acest tarif de ruinare este calculat pe baza unui salariu minim acordat angajaţilor, costul combustibilului la un număr de kilometri şi costurile de întreţinere plus taxele plătite statului. Dacă patronul vrea să practice un preţ sub cel calculat de noi este clar că undeva se întâmplă un lucru necurat: ori angajaţii fac ore suplimentare, ori maşina nu este întreţinută corespunzător şi poate provoca accidente, ori se practică evaziunea fiscală”, explică Mădălin Dumitru, directorul general al Direcţiei Transporturi şi Infrastructură din cadrul Primăriei.
Nevoiţi să reducă preţurile
Lucian Marin, directorul companiei Meridian are o altă versiune. “Din noiembrie vreau să scad tariful pentru că am mai renunţat la o parte din angajaţi, la unele asigurări. Sunt nevoit să fac această micşorare de tarif pentru că am pierdut 25% din clienţi”, spune Marin. Patronul a ajuns la un acord verbal cu primăria.
“Acum practicăm un tarif de 1,65 de lei pe kilometru şi am fi vrut să-l reducem până la 1, 28 de lei, însă nu ni s-a permis un ta