Primăria Alba Iulia va desfăşura timp de două luni o amplă campanie de aliniere a publicităţii stradale la normele în vigoare. În această săptămână, la nivelul instituţiei s-a creat un grup de lucru care va evalua starea publicităţii stradale.
În următoarele două săptămâni, agenţii economici care au panouri sau pancarde expuse trebuie să obţină autorizaţie de la primărie, în caz contrar materialele publicitare deţinute vor fi îndepărtate.
„Amintim agenţilor economici, şi nu numai, că utilizarea oraşului ca suport de informare se face respectand nişte norme, tocmai pentru a nu transforma spaţiul în care trăim în ceva de prost gust, care să ne compromită şi să agreseze simţul vizual. În acest sens, dincolo de obligativitatea respectării domeniului public, ar fi de dorit ca în termen de două săptămâni, toţi cei care deţin vreun instrument de promovoare urban - totemuri, panouri, indicatoare de amplasament, şi nu posedă autorizaţie, să se adreseze serviciului specializat din cadrul primăriei pentru a intra în legalitate.
În caz contrar, după primirea avertismentelor de către agenţii economici, inspectorii vor dispune anularea, înlăturarea şi demolarea tuturor acestor elemente de publicitate stradală ilegale“, a precizat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia
Acesta aprecizat că afişajul stradal în Alba Iulia se face doar de către angajaţi ai primăriei, doar în spaţiile destinate, şi doar după achitarea taxelor de publicitate şi a taxelor de afişaj.
„Publicitatea în oraş are nevoie de un sistem de referinţă, de ordine şi logică. Altfel vom asista la un haos al simbolurilor publicitare şi negustoreşti. Raţiunea comercială trebuie să se suprapună utilităţii oraşului şi asupra spaţiului în care trăim fără să ne enerveze sau să ne agreseze. Admitem orice formă de publicitate în oraş atâta timp cât se respectă