ZF a luat pulsul pietei la inceput de an in cinci showroomuri ale marcilor Ford, Skoda, Renault, Volkswagen si Audi pentru a vedea cum arata situatia in centrele auto din Capitala. Numar mai mic de agenti de vanzari, aglomeratie la service si mai putini clienti prin showroom, aceasta ar fi pe scurt descrierea dealerilor din Capitala. Discounturile s-au micsorat sau au disparut, taxa de poluare a revenit "in scena", iar multi dintre clienti sunt "redirectionati" catre motorizarile Euro 5 "tax free".Ofertele nu mai sunt la fel de generoase ca in ianuarie 2009, dar volumul de vanzari se anunta a fi similar. Spre exemplu, in primele luni ale anului trecut un client putea obtine un discount chiar si de 40% pentru un model Audi. Acum, daca are noroc si alege modelul "potrivit", poate obtine cel mult 7%.
"Anul trecut masinile erau mai ieftine. Acum discounturile s-au mai micsorat si nici pe stoc nu mai au modelul pe care mi-l doream", spunea Constantin A., iesind de la un dealer auto din Capitala.
Reactia celor care vand masini vine imediat: "Clientul actual nu mai este cumparator, ci «comparator» de preturi, potrivit unui reprezentant al unui centru Ford din Capitala. In multe cazuri cine doreste sa-si cumpere o masina merge prin cat mai multe showroomuri, iar cine ii ofera discountul cel mai mare ii vinde masina, pretul fiind cel mai puternic argument.
Pe fondul scaderii pietei auto cu 55% anul trecut, importanta serviceului a crescut atat ca pondere din cifra de afaceri, cat si in ceea ce priveste profitul companiei. De exemplu, la un centru Ford din Capitala in fata showroomului mai sunt locuri de parcare la ora pranzului, in timp ce in fata serviceului locurile nu numai ca erau ocupate, dar erau si masini "in plus".
Ce e la oferta la Ford?
In showroom, patru din opt agenti de vanzari aveau clienti, iar alti potentiali cumparatori "a