Un timişorean susţine că societatea Enel l-a nedreptăţit, obligându-l să aleagă un anumit mod de facturare. Chiar dacă poţi alege între a comunica indexul contorului prin telefon sau casierie, Enel îi conduce pe consumatori spre varianta cea mai convenabilă pentru firmă.
UPDATE ORA 19.40: Enel recunoaște că „telecitirea” e mai ieftină și convenabilă
În urma solicitării „Adevărul de Seară”, Enel a transmis o comunicare prin care arată că toți consumatorii care au optat în 2008 pentru autocitire (transmiterea indexului și calcularea facturii la casierie) beneficiază în continuare de acest serviciu. Potrivit aceluiași document, dintre consumatorii noi pot folosi autocitirea doar consumatorii care au contoare cu dublu tarif. Acest lucru se întâmplă din cauza unor detalii de natură tehnică.
Ceilalți consumatori noi trebuie să se conformeze și să opteze pentru transmiterea indexului prin telefon, indiferent că le convine sau nu. Măsura se impune consumatorilor pentru simplul motiv că este mai convenabilă pentru Enel. În caz contrat, reprezentanții Enel spun că ar crește costurile, iar ele s-ar resimți tot în factură.
„Opţiunea autocitire, prin comunicarea indexului în casieria Furnizorului, poate fi utilizată doar de consumatorii noi care au contoare cu dublu tarif, datorită unor detalii de natură tehnică. Pentru ceilalţi consumatori, în scopul îmbunătăţirii serviciilor oferite, având în vedere obligaţia Furnizorului de a se preocupa de optimizarea costurilor de citire, facturare şi încasare a cantităţilor de energie consumate de către clienti, din datele noastre, s-a constatat faptul că transmiterea indexului prin intermediul telefonului constituie o modalitate de menţinere a costurilor la un nivel care să nu implice modificări semnificative de tarife pentru consumatori”, arată comunicatul transmis de Enel.
În urmă cu doi a