Despre noul Duster am scris, o facem şi acum, cu ocazia lansării pe piaţa noastră şi o vom mai face prin aprilie, când vom conduce maşina.
Despre calităţile noii Dacia a scris toată presa şi o facem şi noi, pentru că revoluţia pe care Duster o realizează în segementul SUV este cu adevărat spectaculoasă. Avem prima Dacia 4x4, prima cutie de viteze în şase trepte, prima cu Euro 5, prima dată cu ESP în opţiune şi tot în premieră tapiţerie din piele.
Toate la un preţ incredibil, mulţumită acestei filozofii „smart cost". Însă puţină lume a încercat să vadă şi minusurile lui Duster. La Geneva am putut remarca că interiorul preia multe de la Sandero. Chiar dacă acest bord era o remarcabilă evoluţie de la Logan, ne-am fi dorit ceva nou. Nu este, poate tocmai pentru că o investiţie în bord ar fi ridicat preţul.
Dar chiar mai mult decât a critica plasticele - de curând am analizat bordul lui BMW X1 şi am rămas de-a dreptul dezamăgiţi de materiale, în condiţiile unui preţ cu 300% mai mare faţă de Duster! - nouă ne-a atras atenţia gama de culori. Ca al doilea client de Duster la nivel mondial mi-aş fi dorit o culoare frumoasă, veselă, optimistă. Din păcate gama de culori este redusă şi bâtrânicioasă.
E probabil momentul să treacă la o nouă etapă, care, pe lângă păstrarea tuturor atributelor care fac succesul mărcii, să conţină o tuşă „cool", aspiraţională, care să ajute la cucerirea tinerilor si femeilor. Dacia ar putea sa treaca de la „smart cost" la „smart emotion", de la „soyez logique" la „soyez chic", de la o prezenţă robustă la o prezenţă seducătoare.
Clienţii Dacia sa treacă de la stadiul în care îşi iau maşina pentru ca le trebuie la stadiul în care o iau pentru ca o vor. Ca s-o vrea, trebuie să îi atragă cu anumite calităţi care nu ţin de preţ, ci de imaginea personală asociată cu maşina respectivă.