Producătorii alimentari şi comercianţii se aşteaptă ca în perioada Sărbătorilor Pascale să înregistreze vânzări cu peste 25% mai mari faţă de restul anului. Şapte milioane de cozonaci, 150 de milioane de ouă, 150.000 de hectolitri de vin şi patru milioane de miei – atât vor consuma românii, fericiţi de Învierea Mântuitorului.
Românii, indiferent dacă sunt ortodocşi sau catolici, cumpără de toate când vine vorba de o sărbătoare mare - de la carne, cozonaci, vin, bere şi apă minerală până la haine şi produse de curăţenie. Tocmai de aceea, retailerii şi producătorii se aşteaptă ca de Paşte, al doilea vârf al vânzărilor după Crăciun, să înregistreze încasări cu peste 25% mai mari decât în restul anului.
„Ne aşteptăm la creşteri ale vânzărilor cu aproximativ 30% faţă de o perioadă normală din an. Deja suntem pregătiţi cu o amplă operaţiune comercială dedicată produselor pascale, de la figurinele de ciocolată, panettone şi cozonac până la lista lungă de ingrediente şi decoraţiuni speciale pentru mesele festive din zilele de Paşte", afirmă oficialii Auchan România.
Cele mai mari vânzări sunt aşteptate la produsele tradiţionale specifice acestei sărbători. De exemplu, producătorii de vinuri se aşteaptă să vândă peste 150.000 de hectolitri de vin, în special roşu, în creştere cu aproximativ 50% faţă de o lună normală, potrivit lui Ovidiu
Gheorghe, directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului.
Preţuri neschimbate
„Sărbatorile Pascale reprezintă un vârf de consum. În această perioadă, Murfatlar estimează vânzări de aproximativ 3,1 milioane de litri de vin, în valoare de peste 18 milioane de lei", completează Daniel Negrescu, brand manager la Murfatlar.
De asemenea, brutarii vor coace peste şapte milioane de cozonaci, pe care-i vor vinde la acelaşi preţ ca în 2009, adaugă Aurel Popescu, preşedintele Rompan. Cea mai