Este şefa Consiliului judeţean al elevilor din Cluj şi susţine că noua lege a educaţiei are multe imperfecţiuni.
Oanei Onicaş i-a plăcut sportul şi să se implice în organizarea de activităţi pentru petrecerea timpului liber. După ucenicia ca secretar şi purtător de cuvânt a fost promovată de colegi ca şef al Consiliului.
A ajuns în Consiliul judeţean al elevilor din Cluj în urmă cu doi ani, chiar înainte de o întrunire interregională a colegilor. Şi atunci, ca şi acum, au avut pe ordinea de zi chestiuni serioase. „Atunci am discutat despre programul prea încărcat al elevilor, iar acum despre statutul elevilor“. Diferenţa a fost nu doar de problematică. Atunci a ajutat la organizare, acum a trebuit să coordoneze totul. „E mai multă responsabilitate, dar şi o mai mare satisfacţie la sfârşit, dacă ţi-a ieşit bine“.
Oana studiază la Colegiul Naţional „George Coşbuc“, la secţia de socio-umane, studii europene. Învaţă intensiv istoria şi nu o exclude ca viitoare carieră, la concurenţă cu business-ul. Îi place să compare stadiul în care se află ţările postcomuniste. „Îmi place modelul Cehiei, care a reuşit să aleagă un preşedinte prooccidental încă din 1990. Noi am ales diferit, un preşedinte şcolit la Moscova în locul celui şcolit la Londra“.
Vrem să fim parteneri, nu obiective
A fost aleasă de colegii de clasă să fie reprezentată la nivelul şcolii. Şefii de clase au ales-o să îi reprezinte pe judeţ. „Le-au plăcut probabil că eram implicată în activităţi“, explică promovarea la nivel judeţean. Susţine doleanţele colegilor, pe care le trimite la guvern şi Parlament, mai ales cele legate de statutul elevilor. „Profesorii ar trebui să ne considere parteneri, nu doar obiective“. Au şi modele de urmat, dar nu sunt mulţi cei care rup barierele de mentalitate. Sunt în special tineri, profesorii ideali, dar şi câţiva mai vârstnici. Nu-şi scuză colegii