Orange si Vodafone, cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, care au impreuna aproximativ 5 milioane de clienti pentru serviciile de date mobile, si-au intensificat in ultima perioada ofertele care pun accent pe retele sociale precum Facebook sau Twitter, ca parte a efortului de a castiga noi surse de profit, dar si de a atrage noi clienti.
Vodafone, spre exemplu, deruleaza de la finele anului trecut o campanie publicitara care pune accent pe utilizarea Facebook, iar compania a anuntat ieri si ca este primul operator din Romania care le ofera utilizatorilor posibilitatea de a primi prin SMS mesajele publicate de alti utilizatori pe Twitter.
Orange, de asemenea, a anuntat recent ca unii clienti vor putea accesa gratuit de pe mobil retelele sociale Facebook, Netlog si MySpace. Si Cosmote a inceput sa promoveze prin spoturile de pe TV unele mobile care au acces la Facebook, insa este de asteptat ca operatorul sa-si intensifice prezenta pe zona retelelor sociale dupa ce va lansa si serviciile 3G.
"Vodafone a ridicat multe semne de intrebare cand a lansat prima sa reclama ce promova Facebook alaturi de serviciile sale. La acel moment erau in jur de 700.000 de romani pe cea mai mare retea sociala din lume. Astazi numaram peste un milion de utilizatori din Romania, iar ceilalti operatori au fiecare cate o reclama pe TV in care vorbesc la randul lor despre Facebook", remarca si Cristian Manafu, senior consultant la Prodigy, companie de consultanta in social media.
Una dintre cele mai recente oferte care pun accent pe retelele sociale este cea a Orange, prin care compania le ofera in anumite conditii clientilor cu varste intre 18 si 26 de ani acces gratuit de pe mobil la retelele Facebook, Netlog si Myspace. "Clientii Orange PrePay care se inscriu in programul Orange Young pana pe data de 14 mai isi pot activa o optiune care le ofera