Cum tratează BBC dezvoltarea new media şi a noilor tehnologii?
Corporaţia britanică de radiodifuziune (BBC) a jucat un rol esenţial în a se asigura că publicul are acces la producţia audiovizuală de înaltă calitate, pe platforme digitale cu difuzare liberă. A realizat acest lucru în două moduri. În primul rînd, conducerea BBC a luat în anii ’90 o decizie strategică pe termen lung, de a investi intens în noua tehnologie şi în platformele online. Cel mai evident succes al acestei strategii a fost dezvoltarea timpurie a BBC Online pe www.bbc. co.uk. Datorită investiţiilor substanţiale şi a talentului jurnalistic, acest portal web include o gamă extraordinară de materiale şi generează un trafic imens, făcîndu-l unul dintre cele mai vizitate site-uri de conţinut (content-based) din Europa.
Din 2007, serviciul online a dat posibilitatea utilizatorilor să transmită şi să primească date în timp real (streaming), prin urmărirea sau ascultarea programelor de radio şi TV, pe computerele lor, timp de o săptămînă după difuzarea programată. Această facilitate a devenit foarte populară.
În al doilea rînd, corporaţia a colaborat îndeaproape cu parteneri din sectoare media comerciale şi necomerciale. Marea realizare a acestei abordări de colaborare o reprezintă platforma digitală numită Freeview. Funcţionînd pe trei dintre cele şase multiplex-uri britanice pentru televiziune digitală terestră, Freeview oferă toate marile posturi britanice de televiziune analogică (ITV, Channel 4 şi Five, alături de BBC), precum şi alte canale – de exemplu, Sky TV al lui Rupert Murdoch, Virgin TV al lui Richard Branson şi multe posturi mici, inclusiv cîteva canale cu reluări (arhive) şi de teleshopping.
Mai mult de trei sferturi din populaţie primesc Freeview prin dispozitive de tip set-top boxes, care au devenit atît de răspîndite, încît „trauma“ trecerii de la tel