Daniel Funeriu Foto: AgerpresMinistrul Educatiei, Daniel Funeriu, a cerut o analiza detaliata privind rezultatele la examenul de bacalaureat cu accent pe liceele fara niciun promovat, apreciind ca acesta este rezultatul unui sistem inadecvat pe care autoritatile s-au facut pana acum ca nu il vad si pe care opozitia il sustine.
"Nu avem nevoie de masuri punitive. Deja facem o analiza in sistem pentru a descoperi tarele pe care mai toti le stim, dar acum le vedem cuantificabil. Trebuie sa avem o evaluare foarte exacta. Acum cand bacalaureatul a fost organizat corect punem intrebari pe care nu ni le-am pus", a declarat, marti, agentiei Mediafax, ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Funeriu.
El a mai spus ca situatia trebuie privita in ansambu si nu ca un caz izolat.
"Trebuie sa revedem modul de evaluare al profesorilor, al elevilor si chiar al scolii. Realitatea sistemului ne obliga sa avem noi abordari. Noua lege nu are masuri punitive, ci de sprijin. Atunci cand ai o selectie buna a cadrelor didactice si o formare corecta a acestora, cand exista recompensa, iar curricula este bine structurata, cand orientarea scolara a elevilor este corecta si nu fortata, abia atunci putem cere socoteala pentru rezultatele foarte slabe", a explicat ministrul.
El a mai spus ca toate aceste aspecte sunt reglementate in noua lege pe care opozitia a blocat-o.
Mai mult, ministrul Educatiei a explicat ca nu poate lua nicio masura "pe picior" sau brusc in cazul liceelor fara niciun promovat.
"Este nevoie de analize corelate la nivelul intregului sistem. Asteptam rezultatul analizelor si apoi vom putea studia cauzele care au produs astfel de situatii in care niciun elev dintr-o scoala nu a promovat sau doar doi trei au peste sase", a conchis Funeriu.
La Grupul Scolar din Stefanesti (Arges) doa