Ceea ce acum un deceniu părea aproape SF, iată că este pe cale să se realizeze: o cutie de viteze cu nouă rapoarte. Evident, întrebarea firească este: cu ce este mai bună, şi dacă merită efortul, financiar dar şi uman. Totuşi, dacă cei de la Mercedes au decis că merită, au făcut-o, mai mult ca sigur, în urma unor studii de piaţă aprofundate. Conform unui raport recent, cei de la Mercedes dezvoltă o cutie de viteze cu nu mai puţin de nouă rapoarte.
Botezată 9G-Tronic, cutia de viteze va reduce consumul de carburant, dar şi nivelu emisiilor de dioxid de carbon, faţă de vechiul model, 7G-Tronic. Noua transmisie va fi montată, pe scară largă la modelele Mercedes, cel mai probabil începând cu anul 2012. Cu sigurnaţă, modelul ales pentru premieră va fi faceliftul navei amiral, Mercedes Clasa S.
Mai mult de 9 nu se poate
Şi ca să avertizeze consumatorii să nu mai aştepte altceva pe viitor, Mercedes afirmă că din punct de vedere tehnic mai mult de nouă viteze nu ai cum să obţii. Cel puţin în momentul de faţă. Mai mult, conform studiilor efectuate de constructorul german, clienţii mărcii nu ar accepta o transmisie cu 10 viteze. Mercedes a omis să şi argumenteze de ce anume şoferii s-ar simţi intimidaţi de o posibilă cutie cu 10 viteze.
Revenind la vechea generaţie de transmisii automate de la Mercedes, cutia 7G-Tronic, cu şapte rapoarte, a fost introdusă în anul 2003. În prezent, această „minune” a tehnicii de la începutul anilor 2000, a fost deăşită de transmisiile marca ZF cu 8 rapoarte, montate pe automobilele BMW şi Audi.