Vânzările dealerilor de maşini second-hand au înregistrat o creştere de 20% la nivelul primelor şase luni
Vânzările dealerilor de maşini second-hand au înregistrat o creştere de aproximativ 20% la nivelul primelor şase luni ale acestui an, potrivit declaraţiilor oficialilor companiei Business Development Team, care deţine dealeri ai mărcilor Ford, Mazda, Jeep, Chrysler, Dodge, precum şi un service multibrand şi o firmă de rent-a-car.
"Vânzările de maşini second-hand ale BDT au înregistrat în primele şase luni o creştere de 22%, iar până la finele acestui an mizăm pe o majorare de până la 24% comparativ cu anul anterior", a declarat Vlad Ionescu, directorul de marketing al grupului, care deţine sub 2% din piaţa totală de maşini second-hand. Anul trecut businessul BDT a înregistrat un declin de aproximativ 38% a cifrei de afaceri, la aproape 30 mil. euro, în condiţiile în care piaţa auto a scăzut cu peste 50% în 2009, principalul business fiind reprezentat de dealerul Ford, care a atins anul trecut un nivel de 24 mil. euro.
În acelaşi timp, vânzările de automobile la mâna a doua nu sunt la fel de profitabile, potrivit dealerului Opel Chevrolet Rădăcini Motors, dar în acelaşi timp pentru acestea nu se realizează aceleaşi investiţii în showroom-uri.
"Noi ne-am extins şi pe partea de maşini second-hand, unde avem în general o marjă de 2-3%, faţă de 5-6% în medie la automobilele noi, dar efectiv businessul nostru supravieţuieşte din service. Cine spune că face bani din vânzări ori are probleme de gândire, ori deţine o soluţie câştigătoare.", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini, care deţine în Capitală cel mai mare centru Opel-Chevrolet.
O dezvoltare pe acest segment vizează şi ŢiriacAutoRulate, divizia de retail cu maşini second-hand a Ţiriac Holdings care îşi va extinde reţeaua de la două la cel puţin şase centre