Două noi centre Ford s-au deschis pe piaţa locală în prima săptămână de când Compania Naâională de Vânzări a Ford România, care deţine uzina auto de la Craiova, a preluat oficial importurile mărcii americane pe piaţa locală, iar în primul trimestru a fost deschis de către ŢiriacAuto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings la Cluj.
Extinderea reţelei Ford vine în contextul în care anul trecut 10% din cei 400 de dealeri şi-au închis porţile în urma scăderii pieţei auto cu peste 50%, declin care a continuat şi în primul semestrul al acestui an cu un minus de 25%.
Din cauza pieţei în scădere majoritatea importatorilor şi-au oprit planurile de expansiune. Singurele companii care au mai deschis centre auto au fost anul acesta ŢriacAuto, în Cluj pentru Hyundai şi Ford şi în Bucureşti pentru Hyundai şi Mitsubishi, Mazda, Honda şi Mercedes-Benz.
Spre comparaţie, în 2007, când piaţa locală a ajuns la aproape 370.000 de autovehicule, în fiecare lună se deschidea cel puţin un nou centru auto la nivel naţional.
Ford a ajuns la 43 de centre auto
Cel de-al treilea centru Ford din acest an a fost deschis ieri de către PlusAuto la Craiova în urma unei investiţii de 1,5 mil. euro. Astfel, dealerul din Dolj a ajuns la un total de patru centre Ð câte unul în Slatina şi Drobeta Turnu Severin şi două în Craiova.
Reţeaua Ford de pe piaţa locală a ajuns în prezent la 43 de centre auto, controlate de aproximativ 23 de dealeri, dintre care şapte dealershipuri în Bucureşti sunt acum două ale Colina Motors, două ale Romcar Motors, şi câte unul pentru BDT, Neste Automotive şi ATS.
Paul Flanagan, şeful Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România declara într-un interviu acordat ZF la finele lunii trecute că există în prezent planuri cu privire la o creştere puternică a reţelei de dealeri pe piaţa locală, dar care se amână datorită situaţiei economice a