Constructorul american amână pentru luna septembrie a anului viitor intrarea în fabricaţie a viitorul model de clasă mică B-Max şi finalizarea investiţiei de peste 675 mil. euro de la Craiova pentru 2013, în condiţiile în care oficialii Ford se aşteaptă la o continuare a declinului pieţei auto europene.
John Fleming, fostul şef al Ford Europa, care acum deţine funcţia de vicepreşedinte executiv pentru facilităţile de producţie ale Ford Motor Company, cel care a semnat în septembrie 2007 contractul de preluare a pachetului majoritar de acţiuni al Automobile Craiova, s-a întâlnit pentru a doua oară în mai puţin de trei luni cu preşedintele Traian Băsescu şi premierul Emil Boc, alături de Stephen Odell, noul CEO şi preşedinte al diviziei europene a Ford.
Totodată, oficialii Ford şi-au anunţat oficial noile planuri cu privire la uzina din România, care decalează cu mai bine de un an intrarea în producţie a modelului de clasă mică B-Max undeva după luna septembrie a anului viitor, în timp ce capacitatea de producţie va atinge un nivel de 300.000 de autovehicule în 2013 şi nu în 2012, cum era stabilit iniţial în contractul de privatizare.
"Primul proiect care urmează a fi lansat la Craiova este un nou model de clasă mică, ce va intra în producţie în a doua jumătate a anului viitor. Al doilea proiect va fi următoarea generaţie a utilitarei Transit Connect, ce va intra în producţie în 2012, iar în acelaşi ani pregătim un nou motor EcoBoost, ce va fi produs la Craiova", a spus în cadrul întâlnirii cu presa John Fleming, care a subliniat că în continuare în uzina din România se vor investi peste 675 mil. euro, aceeaşi sumă anunţată în 2007 în momentul semnării contractului de privatizare.
Vor ajunge la 7.000 de angajaţi
Numele de "B-Max" nu este încă unul oficial, dar Ford Motor Company a înregistrat deja la OSIM în România această denum