Panourile şi "plasele" publicitare trebuie să dispară de pe blocurile din marile oraşe, din parcuri, din intersecţii şi, mai ales, de pe faţadele clădirilor-monument. Şi asta, în ultima zi a acestui an. Sursa: ADI PÎCLIŞAN
Aşa prevede un proiect de hotărâre de guvern, elaborat de specialişti din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), condus de Elena Udrea.
Deşi reprezentanţii asociaţiilor care militează pentru protecţia patrimoniului cultural salută iniţiativa MDRT, cei ai firmelor de publicitate outdoor contestă "îngrădirea publicităţii stradale".
Proiect "uitat" în sertarele municipalităţii
Ideea subordonaţilor Elenei Udrea se regăseşte, parţial, şi în prevederile unui regulament de publicitate stradală pe care edilii Bucureştiului se chinuiesc să-l aprobe de un an şi jumătate.
Deşi au fost organizate mai multe dezbateri publice pe tema documentului care a fost discutat chiar şi într-una dintre şedinţele consilierilor generali, nu s-a ajuns la niciun rezultat. Documentul a fost "uitat" într-un sertar al municipalităţii. Iar pentru această situaţie, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, îi face vinovaţi pe "publicitari".
"Este bine că există o asemenea iniţiativă, poate că aşa se va reglementa în sfârşit publicitatea stradală. E drept că acel proiect al Consiliului General care reglementa amplasarea reclamelor pe stradă nu a fost aprobat. Dar unul dintre motive este acela că au existat foarte multe contestaţii din partea firmelor de publicitate", a susţinut Pătraşcu.
IDEEA MINISTERULUI DEZVOLTĂRII
Publicitatea, afişată selectiv în oraşe
Pe de o parte, proiectul Ministerului Dezvoltării prevede ca panourile şi plasele publicitare să poată fi amplasate doar în anumite zone din marile oraşe, aşa cum se întâmplă, de fapt, în toate ca