Autorităţile încearcă să alcătuiască o bază de date privind succesul tinerilor pe piaţa muncii. Elevii din şcolile de arte şi meserii sau din liceele tehnologice din patru judeţe vor fi monitorizaţi printr-un proiect multiregional.
„Avem nevoie să cunoaştem cerinţele pieţei muncii pentru a ne putea calibra cifrele de şcolarizare şi pentru a mări şansele absolvenţilor noştri de a-şi găsi un loc de muncă" - aşa a explicat Camelia Chelu, reprezentant al Inspectoratului Judeţean Ilfov, demararea proiectului „Monitorizarea inserţiei absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic pe piaţa muncii".
Monitorizarea va viza elevii din Bucureşti, Ilfov, Prahova şi Giurgiu. „Sunt zone cu o dinamică a forţei de muncă foarte mare, vorbesc mai ales de Bucureşti şi Ilfov, iar economia e imprevizibilă", a adăugat Camelia Chelu, asistent manager în cadrul acestui proiect.
Inspectorul a mai spus că e dificil atât pentru directorii de şcolile de arte şi meserii, cât şi pentru cei de la liceele tehnologice să plieze oferta educaţională pe cerinţele de pe piaţă, mai ales în condiţii de criză economică. Lipsa unei strategii economice la nivel naţional face şi mai dificilă această adaptare.
Proiectul în valoare de aproximativ 2 milioane şi jumătate de euro, finanţat din fonduri structurale europene, se va desfăşura până în 2013 şi presupune intervievarea a 14.500 de elevi în anii terminali din şcolile profesionale. Ei vor fi monitorizaţi la şase şi la 12 luni de la absolvire pentru a vedea în ce măsură au reuşit să se integreze pe piaţa muncii.
Proiectul îşi propune să realizeze o bază de date comună a învăţământului profesional care să poată fi permanent îmbunătăţită. Un alt obiectiv al proiectului e realizarea unui studiu de referinţă care să constituie baza de plecare în promovarea unor măsuri care să dezvolte învăţământul profesional pe acele tronsoane pe