Impunerea de taxe pe autostrazile deja construite reprezinta "esuarea unei politici de dreapta". "Nu poti sa supra-impozitezi individul, care odata a contribuit pentru realizarea acestei autostrazi", a declarat Eduard Hellvig, unul dintre liderii PNL din echipa lui Crin Antonescu, propus ministru la transporturi in guvernul din umbra al liberalilor. Invitat la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI realizata de Dan Tapalaga, Hellvig a precizat ca solutia pentru ca statul sa poata investi din nou in constructia de drumuri este "atragerea de parteneriate publice-private".
Principalele declaratii din interviul acordat de catre Eduard Hellvig HotNews.ro, legate de infrastructura:
In ideea PNL de a avea un guvern de doar 11 ministere, Ministerul Transporturilor a fost transferat sau comprimat intr-un minister al infrastructurii care contine componenta de transporturi si componenta de dezvoltare regionala plus comunicatii.
Putem introduce taxe de autostrada acolo unde exista o participatiune publica-privata, in sensul in care statul concesioneaza constructia de autostrazi si e normal ca omul sa-si recupereze investitia si ca acolo exista taxa.
In ceea ce statul a construit, sa mai pun taxa pentru ca asa s-a gandit cineva ca poate o sa mai aducem bani la buget, eu cred ca e inca o esuare a unei politici de dreapta.
Nu poti sa supra-impozitezi individul, care odata a contribuit pentru realizarea acestei autostrazi. Nu pot.
Daca plecam de la ipoteza ca statul nu are capacitate, atunci statul este falit.
Este o realitate ca n-are disponibilitatea de a gasi solutii, pentru ca daca gaseste solutii poate acolo nu merge banul public in buzunarul unora.
Statul are doua posibilitati de a finanta: din bugetul de stat sau de atragere de parteneriate publice-private. Trebuie sa caute solutii prin care acele autostra