"Toata lumea trebuie sa constientizeze ca, pentru a avea drumuri si autostrazi, inseamna sa le si intretii. Pentru a putea merge mai departe cu proiectele, avem o conditie pe care trebuie sa o indeplinim. Aprobarea lor de Comisia Europeana este conditionata de a face dovada ca in bugetul CNADR exista resursa financiara pentru intretinere. Si ea nu se poate obtine decat prin taxare, ceea ce se intampla pana la urma in toata lumea, nu se intampla numai in Romania, nu descoperim noi taxarea astazi", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI, realizata de Dan Tapalaga. Boagiu mai spune ca Romania are in executie 243 de km de autostrada si ca, la sfarsitul lunii, va licita alti 288, care ar urma sa fie gata in urmatorii doi ani si jumatate.
Cele mai importante declaratii facute de Anca Boagiu la Discutia de Luni
Nu discutam doar despre cei 12 km, ci despre intregul tronson Campia Turzii - Gilau, care este de 52 de km. Chiar daca nu ne place, este o realizare, pentru ca 52 de km de autostrada reprezinta o suma. In afara de asta, cred ca e cinstit sa vorbim si despre kilometri de austostrada care sunt in executie in Romania, si sunt circa 243 de km de autostrada in lucru, cum e corect sa discutam si de cei aproape 288 de km pe care urmeaza sa-i licitam la sfarsitul lunii acesteia.Prioritatea Ministerului Transporturilor este sa folosim finantarea nerambursabila de la UE, programul operational sectorial pentru transporturi. Si aici este o intarziere foarte mare pe care am gasit-o in minister, rata de absorbtie era de circa 1,7% a banilor europeni, motiv pentru care am demarat un program de accelerare a absorbtiei si un program de comunicare cu CE, ca proiectele sa mearga mai departe. Am convingerea ca, daca toata lumea este serioasa, si aici includ si compania de drumuri, si constructorii