Abolirea competiţiei sau salvarea economiei. Oamenii politici şi societatea civilă au păreri diferite despre legea privind Parteneriatul public-privat. Sursa: Feri Predescu
Executivul urmează să aprobe normele de aplicare a legii parteneriatului public-privat. Odată intrate în vigoare, primarii, consiliile judeţene şi ministerele ar putea face investiţii cu bani privaţi.
Astfel, orice drum, parc sau chiar cimitir va fi administrat de o firmă, aceasta urmând să finanţeze cheltuielile legate de amenajarea şi întreţinerea drumului. După, privatul va percepe o taxă de întreţinere celor care vor trece sau vor folosi zona administrată de ei, pentru ca aceştia să-şi poată recupera investiţia.
În timp ce societatea civilă este reticentă faţă de noua lege, pe motiv că încurajează ”abolirea competiţiei pe piaţa achiziţiilor publice”, o parte dintre politiceni spun că ar fi o soluţie ca motorul economiei să repornească.
„Trebuie transparenţă şi seriozitate, ca să vină investitorii„
"România are la activ un eşec răsunător în ceea ce priveşte parteneriatul public-privat. Este vorba de lucrările de la tronsonul Bucureşti-Brasov. Consorţiul Vinci-Aktor ar trebui să proiecteze, să finanţeze şi să construiască Autostrada Comarnic-Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 de ani, să administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Însă, consorţiul a renunţat pe ultima sută de metri la aceste lucrari, motivând lipsa de fonduri”, a declarat preşedintele Senatului, Mircea Geoană.
Potrivit acestuia, investitorii vor fugi din România, cât timp ”vor exista discuţii în alte camere decât cea normală, de negociere”. Geoană a adăugat că, atâta vreme cât nu vom instaura un mecanism de mai mare transparenţă în modul în care se atribuie acest gen de contracte de achizitii publice sau de parteneriat public-privat, investitorii nu vor veni.
Şi consilierul premierului