In mai putin de cinci ani vor fi categorii de publicitate in care online-ul va bate TV-ul, pe masura ce Romania se va apropia de pietele dezvoltate, a spus vineri Roxana Dumitru, managing director Leo Burnett&Target, in cadrul intalnirii online cu cititorii HotNews.ro. In privinta evolutiei de pe piata de publicitate, ea a spus, intr-un interviu in studioul HotNews.ro, ca anul acesta au existat categorii de clienti unde cheltuielile au scazut si cu 25% si, "ca sa nu fiu foarte pesimista", scaderea estimata pentru 2011 este de 10-15%. Roxana Dumitru, managing director al agentiei Leo Burnett&Target, a discutat despre tendintele si rezultatele pietei de creatie publicitara anul acesta si despre asteptarile pentru 2011.
Roxana Dumitru in studioul HotNews.ro:
2011 se vede putin mai slab decat 2010, pentru ca efectele masurilor pe care le-a luat guvernul la jumatatea anului acesta se vor resimti foarte puternic la anul. Romanii sunt obisnuiti sa consume, nu stiu daca ati observat, sunt pline hypermarketurile de oameni care cumpara intr-o veselie, ai impresia ca in Romania nu este criza (...) Dar la un moment dat resursele financiare ale multora dintre acestia se vor termina. (...) Foarte multe bugete sunt construite in marketing dupa eficienta in vanzari. Si asta va avea un impact.Noi avem foarte multe branduri mari in portofoliu si aceste branduri mari au planuri pe macar un an de acum inainte. Evident, planurile se regandesc pe la jumatatea anului. Trebuie sa gasim la ce ar reactiona cel mai bine consumatorul, ca sa ajunga sa-ti cumpere brandul tau in loc de brandurile competitiei. Pentru ca de consumat, se consuma. Mai putin decat ne-am dori, dar tot se consuma. Anul acesta sunt categorii care au scazut si cu 25%. Si atunci, ca sa nu fiu foarte pesimista, "sper" intr-o reducere de 10% (a cheltuielilor de publicitate in 2011 - n.r.), po