Televiziunea si-a pastrat statutul de lider absolut pe piata de publicitate in 2010, an in care posturile au scazut preturile si au incercat sa compenseze difuzand mai multe reclame, unele dintre ele riscand, chiar, amenzi la CNA pentru depasirea timpului rezervat legal publicitatii. Andrei Grigorescu, manager de vanzari publicitate la Discovery Romania, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre evolutia pietei de publicitate TV, despre cum fac fata crizei posturile de nisa si despre ce fac advertiserii pentru a fi mai vizibili, intr-un spatiu din ce in ce mai aglomerat.
Andrei Grigorescu in studioul HotNews.ro
Despre scaderea preturilor pe piata de publicitate:
pe toata piata s-au inregistrat scaderi ale preturilorla Discovery acest lucru a adus consecinte pozitive deoarece numarul de branduri prezente pe post au crescut cu 18%, iar numarul de proiecte speciale s-a dublattendinta de scadere a preturilor nu va continua si anul viitor pentru ca in toate tarile din jur deja in 2010 fata de 2009 s-au inregistrat cresteri pe piata de publicitate in general si implicit si pe TV. In Polonia de exemplu au crescut cu 17% investitiile pe TV in 2010 fata de 2009, iar in Ungaria se observa o crestere de 1-2%. In mod normal, si Romania in 2011 ar trebui sa urmeze aceeasi tendinta.Despre inmultirea posturilor detinute de cablisti:
s-au lansat mai multe posturi de televiziune in Romania anul acesta, nu doar cele ale cablistilor, iar acest lucru este o tendinta de maturizare a pieteiin tarile din jur majoritatea operatorilor de cablu au si posturi proprii. Acest lucru va impune o calitate mai buna a emisiunilor si va duce la o crestere a competitiei. Discovery este un brand puternic, are emisiuni testate pe piata internationala, dar in acelasi timp are si echipa locala de programe care le gestioneaza si care pregateste grila pentr