Oamenii de afaceri, directorii de resurse umane, avocaţii, specialiştii în insolvenţă şi bancherii spun că, indiferent de modalitatea de restructurare aleasă de o companie aflată în dificultate, scopul oricărei reduceri de costuri trebuie să fie generarea unei creşteri imediate a businessului. Cert este însă că "un creditor trebuie să primească ceea ce i se datorează", potrivit unui articol din Codul civil, aşa că preţul unei restructurări se plăteşte pe termen lung, unii acţionari reuşind să folosească profitul în scop personal abia peste 7 ani de la lansarea planului de reorganizare.
"Atunci când faci o restructurare de personal, reduci foarte mult din costuri, iar acest lucru trebuie să se facă foarte rapid. Însă trebuie să păstrezi performanţa oamenilor rămaşi, pentru ca aceştia să aibă dorinţa să mai vină la lucru chiar şi după ce mulţi dintre colegii lor au plecat. În programele de plecări voluntare, cel mai puţin dureroase dintre procesele de restructurare, se întâmplă adesea ca aceia care se înscriu primii să fie tocmai cei pe care ai vrea să-i ţii", a spus Anca Georgescu, director executiv de resurse umane în cadrul Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piaţa locală, în cadrul conferinţei "Restructurează înainte de a intra în criză! Ce lecţii se pot învăţa de la companiile care nu au putut evita insolvenţa".
Conferinţa a fost organizată de ZF în parteneriat cu Romtelecom, casa de avocatură Peli Filip şi firma de consultanţă fiscală LeitnerLeitner.
Circa 4.000 de angajaţi ai Romtelecom au fost disponibilizaţi în perioada 2007- 2010, ca urmare a unui plan de restrucrutare implementat de companie din nevoia de reducere de costuri şi de a se repoziţiona pe piaţă, în prezent compania rămânând cu 8.600 de salariaţi.
Există trei modalităţi de restructurare a unei afaceri cu probleme, una este restructurarea co