Cum poţi să-i ceri celui care îndreaptă uşa Maybach-ului cu ranga să facă plasamente pe Forex.
Anul a început cum nu se poate mai bine pentru Gigi Becali. Patronul Stelei a reuşit să vândă unui important dezvoltator imobiliar circa 20.000 de metri pătraţi de teren în schimbul a zece milioane de euro. În urma unei asemenea tranzacţii încheiate mai ales în vremuri de criză, Becali poate trece drept un om de afaceri de mare anvergură. În realitate însă, latifundiarul din Pipera este foarte departe de statutul de businessman, de antreprenor, de manager. Becali a profitat doar de boomul pieţei imobiliare (a nu se înţelege că este ceva condamnabil în asta). A cumpărat masiv terenuri la preţuri de nimic şi le-a vândut de câteva zeci de ori mai scump. Iar în momentul în care piaţa s-a blocat, „afacerile" lui au intrat instantaneu în colaps. Asta pentru că nu a dezvoltat nimic, nu a construit nicio companie importantă, nu a clădit niciun imperiu financiar. Dacă ar fi avut cunoştinţele necesare în materie de finanţe şi managament, dacă ar fi avut viziune, Gigi Becali putea să fie într-adevăr unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din România, având în vedere zecile de milioane de euro cash care i-au trecut prin mână.
Cum poţi să-i ceri însă celui care îndreaptă uşa Maybach-ului cu ranga să facă plasamente pe Forex, să gândească strategii de marketing complexe sau să pună bazele unei corporaţii. E drept, Becali a cumpărat câteva companii, însă tot cu scopul de a profita la un moment dat de activele imobiliare ale acestora. Spun asta întrucât firmele sale nu au înregistrat performanţe notabile, ba, mai mult, se chinuiesc să supravieţuiască de la o zi pe alta.
În aroganţa-i bine cunoscută, Gigi s-a visat proprietar de bancă şi de televiziune. Însă cele două proiecte au murit în faşă. Nici Banca Naţională a României şi nici Consiliul Naţional al Audiovi