Verificările Poliţiei Rutiere şi ale Registrului Auto Român arată că peste o treime din microbuzele care transportă elevi prezintă nereguli. Autorităţile anunţă că vor lua din nou la verificat maşinile care-i transportă pe elevi începând cu această săptămână.
„Este o problemă care ne îngrijorează pe toţi, ţinând cont că e vorba despre copii", spune secretarul de stat Eusebiu Popa Pistru, din Ministerul Transporturilor, care are în subordine Registrul Auto Român (RAR) şi Autoritatea Rutieră (ARR).
El precizează că în total, în România, circulă aproximativ 3.000 de microbuze şcolare. Dintre acestea, aproximativ 800 sunt foarte vechi, maşini ARO a căror caroserie a fost modificată la finalul anilor '90 pentru primul program de înzestrare a şcolilor, iar restul au fost achiziţionate după anul 2000.
Potrivit secretarului de stat de la Transporturi, din cele 2.200 de maşini verificate, mai mult de jumătate (50,7%) prezentau defecţiuni tehnice. „Problemele mai mari s-au găsit la microbuzele foarte vechi. Nu vă gândiţi la lucruri foarte grave: e vorba despre un semnalizator, un far care nu arde cum trebuie, sau despre joc în volan, joc la o roată", precizează Eusebiu Popa Pistru.
La rândul său, Florin Pană, comisar şef la poliţia Rutieră, spune că în cele două valuri de inspecţii făcute în trafic, în acest an, nu a fost descoperită nicio defecţiune care să pună cu adevărat în pericol securitatea copiilor pe timpul transportului lor către şcoală.
„Nu am constatat defecţiuni grave, adică la sistemele de direcţie sau de frânare, adică acelea care ar pune în discuţie siguranţa circulaţiei. Am reţinut pentru defecţiuni tehnice 28 de certificate de înmatriculare, ceea ce înseamnă că maşinile respective au fost scoase din circulaţie până la remedierea tuturor defecţiunilor", spune comisarul-şef.
Nu vom trata ușor nici măcar u