Camionul transporta malţ, iar la un cântar al ARR şi Drumurile Naţionale s-a găsit marfă peste tonajul acceptat. Proprietarul autotrenului consideră că acel cântar este defect, iar autorităţile doljene îi refuză o reverificare la un cântar independent, pe care o acceptaseră în precedenta situaţie similară.
Nicolae Potârniche are pe firma sa contract de transport cu cel mai mare producător de materie primă pentru fabricile de bere, Soufflet Malţ România.
Vinerea trecută, unul din camioanele sale a ieşit pe poarta fabricii cu o masă totală de 39.460 de kilograme, trecută în avizul de însoţire a mărfii.
La kilometrul nouă al şoselei de centură a Craiovei a fost oprit la un cântar, de echipaje mixte ARR şi Drumuri Naţionale.
Din măsurătorile lor camionul cântărea 45,3 tone, cu mult peste masa admisă, de 40 de tone. Este ca şi cum TIR-ul ar fi luat în greutate pe traseu, lucru inexplicabil, atâta timp cât remorca avea intact sigiliul pus la ieşirea din Soufflet Buzău.
Autorităţile doljene i-au ridicat plăcuţele de înmatriculare şi i-au refuzat cererea de a repeta cântărirea în altă parte, aşa cum au făcut pe 2 martie, când acelaşi camion fusese oprit la acelaşi cântar, prilej cu care s-a descoperit o depăşire cu mai multe tone a greutăţii camionului.
Atunci a fost posibilă repetarea cântarului, la Heineken, care i-a dat dreptate TIR-istului buzoian, dar amenda de 30.000 de lei nu a fost anulată.
„Când i s-a permis recântărirea la Heineken, echipajul nostru a rămas la poarta fabricii. El putea foarte bine să descarce marfa în plus şi să se recântărească abia când era în regulă. A doua oară când a fost prins nu i s-a mai permis recântărirea, pentru că nu este legal", a spus Iancu Crăciunoiu, directorul ARR Dolj.
"Nu aveam cum să descarc din marfă la Heineken, cum mă suspectează ei, sigiliul era intact la ieşire", spune Nicolae