Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis luni asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a contractului de proiectare si executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, se arata intr-un comunicat al CNADNR. Atribuirea contractului pentru segmentul Moara Vlasiei-Ploiesti a starnit, de-a lungul anilor, o serie de controverse, atat din cauza intarzierii lucrarilor, cat si din cauza unor plati ilegale. UMB este controlat de Dorinel Umbrarescu, iar PA&CO International de Costel Casuneanu, oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului".
Lucrarile sunt in mare intarziere avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 54%.
"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis luni, 18 aprilie 2011, Asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare si Executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Ploiesti, km 19+500 - km 62+000, avand in vedere ca Antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale", motiveaza CNADNR masura luata.
Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmelor mentionate in indeplinirea obligatiilor contractuale privind activitatea de proiectare si executie, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut, mai arata CNADNR.
Totodata, desi costurile acestui contract au cre