Sezonul estival a debutat cu numeroase critici, iar hotelierii consideră că preţurile ridicate sunt duşmanul principal al turiştilor. De la pericolul radiaţiilor şi plajele pline cu alge, până la preţurile mari şi concurenţa bulgară, iată câteva dintre „păcatele“ turismului la malul românesc al Mării Negre.
Sezonul estival din acest an porneşte aproape similar ca în anii trecuţi: cu puţini turişti şi multe critici. „Cel mai mare inamic al litoralului este lipsa de promovare din partea Ministerului Turismului şi, de asemenea, lipsa unui cadru legislativ cu măsuri speciale pentru agenţii economici care funcţionează la mare doar două luni pe an", spune Corina Martin, directoarea Autorităţii Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România. Hotelierii sunt de părere însă că inamicul principal al verii rămân preţurile practicate care, deşi sunt la nivelul celor din 2008, sunt peste puterea de cumpărare a turistului autohton.
Alţii dau vina pe presă. „Canalele media prezintă o imagine deformată a litoralului românesc. Mass-media are o influenţă foarte mare asupra turismului în general, însă de multe ori anumite posturi de televiziune nu doresc să vadă şi părţile bune ale staţiunilor. Pentru că există şi foarte multe părţi bune, dovadă că, în sezonul 2010, media zilnică de turişti a fost de aproximativ 200.000, cu 50.000 de turişti doar în Costineşti şi dublu în Mamaia", a mai spus Corina Martin. Cu toate acestea, numărul turiştilor este în continuă descreştere. ANAT estimează o scădere de 20% a gradului de ocupare în unităţile de cazare din staţiunile noastre. Iar lista plângerilor este lungă. „Adevărul" a realizat o trecere în revistă a principalilor inamici ai litoralului românesc.
1 Preţurile mari îi sperie pe clienţi
Liviu Scarlat, patronul a două hoteluri ce formează Mangalia SA, explică faptul că preţurile la servicii sunt m