Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) cere Ministerului Transporturilor să poarte discuţii cu Consiliul Concurenţei cu privire la implicaţiile pe care privatizarea CFR Marfă le-ar putea avea asupra siguranţei naţionale, în condiţiile în care compania de stat deţinea anul trecut o cotă de piaţă de circa 50%.
Nu de multe ori în ultimii 20 de ani CSAT a avut o opinie cu privire la privatizarea unei companii de stat. CFR Marfă, care a avut anul trecut afaceri de 237,4 milioane de euro, ar urma să fie privatizată în proporţie de cel mult 20%. Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, veniturile totale din activitatea de privatizare a unui pachet de cel mult 20% din acţiunile CFR Marfă, respectiv Tarom, ar putea aduce venituri de 52,5 mil. lei (12,5 mil. euro), de trei ori peste estimările iniţiale, în special din dividende, precum şi cheltuieli de şapte ori mai mari, respectiv 22,26 mil. lei (5,3 mil. euro), pe rapoarte de evaluare.
ele două companii aflate în subordinea Ministerului Transporturilor nu sunt singurele care se află pe lista celor care urmează a fi privatizate, astfel că şi pachete de câte 15% din Transelectrica şi Transgaz vor fi propuse spre vânzare la bursă.
CFR Marfă a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 237,4 mil. euro, în scădere cu circa 5% faţă de anul 2009, în timp ce pierderea companiei s-a ridicat la 127 mil. euro în 2010, potrivit calculelor ZF. Datoriile CFR Marfă au depăşit rulajul total pe 2010, în condiţiile în care s-au situat la aproape 346 mil. euro.
Compania avea la finalul anului trecut 11.388 de angajaţi, însă CFR Marfă a anunţat că de la 1 iunie disponibilizează 3.000 de angajaţi. Compania avea anul trecut o cotă de piaţă de circa 50%, însă aceasta s-a aflat în declin continuu în ultimii ani.
Scăder