“În ultimii ani am observat o creştere a numărului companiilor care ne solicită ajutorul pentru a investiga cazuri de scurgere a informaţiilor. Mai ales în vremuri dificile, informaţiile unei companii devin extrem de valoroase pentru competitorii săi. De câţiva ani buni, valul restructurărilor din întregul mediu corporatist românesc a creat un număr mare de angajaţi supăraţi sau răzbunători care au mijloacele necesare, precum şi motive, pentru a utiliza informaţii confidenţiale în folosul lor propriu”, a declarat Kemal Özmen, Director KPMG România şi coordonatorul Departamentului de Investigare a Fraudelor din România, Balcani şi Serbia. Conform unui studiu KPMG realizat pe un esantion reprezentativ din sapte tări: Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Slovacia si Româniaîn Europa Centrală şi de Est, companiile au raportat o creştere a cazurilor detectate de fraudă.
Dintre concluziile studiului
Incidentele de fraudă au crescut în multe organizaţii în 2009-2010, însă nu a existat un model clar al tipurilor de fraudă pentru care s-a observat o creştere a numarului de cazuri detectate;Rata de detectare s-a îmbunătăţit datorită unei atenţii crescute acordate gestionării riscului de fraudă, determinată în mare parte de criza financiară;67% dintre participanţii din România au afirmat că organizaţiile lor au investit în consolidarea mecanismelor de control intern cu scopul de a eficientiza gestionarea riscului de fraudă;43% dintre participanţii din Europa Centrală şi de Est au fost de părere că organizaţiile lor vor aduce în continuare îmbunătăţiri activităţii de gestionare a riscului de fraudă în următorii doi ani.
Jimmy Helm, Partener KPMG şi Coordonatorul Departamentului de Investigare a Fraudelor din Europa Centrală şi de Est, comentează: “Rezultatele studiului par a sprijini observaţiile noastre că frauda iese mai mult la