Angajaţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Alba au efectuat mai multe controale în două spitale pentru a analiza modul în care sunt respectate contractele de furnizare a serviciilor medicale. De asemenea, a fost verificată şi activitatea unei farmacii.
Astfel, în ceea ce proveşte serviciile medicale spitaliceşti s-au desfăşurat trei controale la Spitalul Orăşenesc Abrud şi un control la Spitalul Orăşenesc Cugir.
Paturi în plus la Abrud
La Abrud, în urma verificarilor efectuate s-a constatat că nu au putut fi justificate internarile unor pacienţi care nu se regăseau pe secţiile şi compartimentele spitalului în momentul controlului. De asemenea s-a constatat căa în data de 01.07.2011, in momentul efectuarii controlului, au fost efectuate un numar mare de externări.
„În urma verificarilor efectuate s-a constatat că în spital există faptic şi sunt utilizate un numar de 102 paturi, deci 17 paturi în plus faţă de structura organizatorică aprobată, respectiv 16 paturi în plus la compartimentul Medicina internă şi 1 pat în plus la Compartimentul Chirurgie generală. S-a decis reţinerea unei sume în cuantum de 28.419 lei calculată prin aplicarea unui procent de 9% la valoarea de contract din luna august 2011 şi imputarea sumei de 45.856 lei, ce reprezintă contravaloarea unui numar de 32 cazuri de bolnavi ce figurau internaţi şi care nu erau prezenţi în spital în momentul acţiunii de control“, se afirmă într-un document făcut public de CAS Alba.
Cheltuieli mărite de personal la Cugir
La Spitalul Orasenesc Cugir s-a urmărit aceeaşi tematică de control şi s-au constatat următoarele:
- pe primele 7 luni din anul 2011, cheltuielile de personal reprezintă 78,71% din totalul fondurilor primite de la CAS şi DSP, înregistrîndu-se o depăşire de 8,7 procente faţă de prevederile din Legea 95/2006
- există num