Aşa cum am învăţat chestiuni nu tocmai uşoare, de la algebră la Shakespeare, vom învăţa să trăim şi în recesiune.
Dar viaţa e greu, oftează şugubăţ portarul de la bloc, iar mamaia din autobuz avertizează în şoaptă că la iarnă vine întreţinerea zece meleoane, maică! Iată tot atâtea semne că e din ce în ce mai dificil de trăit în aceste vremuri în care până şi limba română traversează o criză.
Şi totuşi. Mare maestră a ierarhiilor, publicaţia „Time" a alcătuit un top al lucrurilor pe care dăm banii atunci când economia suflă greu. Surprinzător, nu chiar toate sunt făcute în China. Sunt douăsprezece indicii că sunt şi lucruri care merg. Şi ne dau de înţeles că, aşa cum am învăţat chestiuni nu tocmai uşoare, de la algebră la Shakespeare, vom învăţa să trăim şi în recesiune.
În primul rând, un spectaculos reviriment l-au înregistrat romanele siropoase de dragoste. În SUA, cărticelele din colecţia-peltea Harlequin au obţinut spectaculoase procente în vânzări. Uşor de înţeles din perspectiva evadării facile dintr-o realitate gri, un real succes au avut şi la noi romanele lui Danielle Steel date cu o revistă.
Al doilea business care prosperă în America e fabricarea gogoşilor. La noi, gogoşeriile au cunoscut perioada de aur imediat după 1989, în schimb, acum se înregistrează o recrudescenţă a covrigilor. Găurile le-au crescut din ce în ce mai mult şi sunt savuraţi deopotrivă de corporatişti şi de nevoiaşi (am văzut recent un director care a adus nişte covrigi înaintea unei interminabile consfătuiri de lucru şi până şi patronul a înfulecat cu poftă, în timp ce arăta cu carioca pe tablă unde trebuie să crească vânzările cu sută la sută).
Face furori şi oja - ca accesoriu ieftin şi de efect care poate suplini o garderobă neîmprospătată, acelaşi rol avându-l la noi gablonţurile: fetele care roiesc în jurul dughenelor pline de podoabe au înţeles că pa